Často kladené otázky

Jak dlouho to potrvá?

Od chvíle, kdy podáte svou stížnost, si na odškodnění několik týdnů počkáte. U elektřiny termíny pro vyřízení žádosti udává vyhláška o kvalitě dodávek elektřiny a je většinou 60 dnů. V plynu je situace horší, vyhláška o kvalitě dodávek plynu termíny nestanovuje, nicméně nepředpokládáme překročení hranice 60 dnů. Pokud bude potřeba věc předávat k soudu, dalších 6 až 8 měsíců si počkáme na jeho vyjádření. Naštěstí poté, co stížnost předložíme soudu, budou korporacím (distributor/dodavatel komodity) z požadované náhrady škody navíc plynout i úroky.

Jak dlouho zpětně můžu žádat o náhradu škody?

Lhůta pro podání stížnosti je většinou stanovena na 60 dnů. S podáním žádosti ale rozhodně neotálejte. Podání žádosti nezabere mnoho času. Stačí vyplnit formulář:

Jaké dokumenty budete potřebovat?

Pokud Vaši žádost schválíme, můžeme se Vás ještě doptat na detaily události (záleží jak moc detailně případ popíšete ve formuláři). Další dokumenty pro podání žádosti o náhradu škody u distributora/dodavatele nejsou potřeba.

Můžu si náhradu škody vyžádat sám?

Ano. Každý může kontaktovat distributora/dodavatele sám a požadovat od něj náhradu. Dochází však k zamítnutí žádosti o náhradu škody z důvodu mimořádných okolností – a to se jen těžko vyvrací. Musíte tedy být připraveni celou věc postoupit na Energetický regulační úřad a pokud bude potřeba, tak až na soud a zaplatit všechny soudní poplatky. Pokud však vyhrajete, distributor/dodavatel vám je proplatí.

Distributor/dodavatel mi odmítl poskytnout odškodnění. Můžu Mojestiznost.cz požádat o pomoc?

Samozřejmě. Pokud již máte předchozí komunikaci s distributorem/dodavatelem ohledně náhrady škody, uveďte prosím tuto skutečnost do formuláře "Žádost o náhradu škody" v části "Detailní popis události" a po odeslání formuláře nám prosím na email info@mojestiznost.cz přepošlete tuto již proběhlou komunikaci.

Proč vznikla Mojestiznost.cz?

Impulzem pro vznik mojestiznost.cz se staly články v novinách na téma rostoucích cen energií, nefungující obsluze zákazníků a nefungující regulaci trhu. I když jsou to na první pohled složitá témata, je možné se v nich zorientovat a pochopit jejich principy.

Službou Mojestiznost.cz tedy dáváme do rukou zákazníkům energetických korporací (distributorů/dodavatelů komodit) jednoduchý nástroj pro uplatnění toho, na co mají nárok. Podle nás by měla být kompenzace zákazníka automatická, tak snad tomu jednou i bude a mojestiznost.cz nebude víc potřeba.